Joan Ribas a Els matins de TV3: “en una guerra comercial no guanya ningú”
04/12/2019
1 min reading time
El professor Joan Ribas durant la seva intervenció a Els matins de TV3.
El professor Joan Ribas ha participat al programa Els matins de TV3 per analitzar els nous aranzels que Trump ha imposat en països de l’Amèrica Llatina i com a resposta a la taxa digital de França, i valorar l’abast que pot tenir l’aplicació d’aquestes mesures per al comerç internacional.
Ribas ha parlat sobre l’estratègia de confrontació que manté el president americà des que va aterrar a la Casa Blanca i que es manifesta de manera més clara en la guerra comercial que té declarada a la Xina. En paraules del professor, “Trump ha fet de l’enfrontament amb la resta del món el leitmotiv de la seva presidència”, però ha remarcat que “una guerra comercial és una situació en la qual no es pot guanyar per definició”.
També ha indicat que la solució d’aquest conflicte comercial hauria de passar pel multilateralisme i la governança global, cosa que no sembla fàcil degut a l’oposició ferma que hi ha mostrat el govern de Trump des del primer dia.
Posteriorment, ha conversat amb Antonio Baños, Neus Tomàs i Jordi Mercader sobre l’evolució del lliure comerç i el fenomen de la globalització des de la creació de l’OMC el 1995 fins a dia d’avui. Ribas ha assenyalat els profunds canvis que s’han produït en matèria econòmica que han donat lloc a un creixement de manera desordenada. Entre les causes ha citat la falta d’un lideratge clar a nivell global, així com de l’empenta de les economies emergents dels BRICS i la transformació del comerç internacional cap a una cadena de valor global.
Per acabar, el professor ha subratllat que l’aplicació generalitzada d’aranzels acabarà provocant una pèrdua global i que per norma general aquestes taxes solen perjudicar els consumidors del propi país. En el cas de la política de Trump, a més, no és clar el conjunt d’implicacions que poden comportar ni quins efectes secundaris poden desencadenar.
As a proof to its commitment to higher education and societal transformation, ESCI-UPF is delighted to host the HUMANE Annual Conference 2023. This year, the event is taking place for the first time in partnership with the European University Association (EUA), and it is entitled "Leading Together: Academic Leaders and Professional Service Leaders Addressing Global Societal Challenges."
Ahir a la tarda, ESCI-UPF va acollir la taula rodona “La Intel·ligència Artificial, a examen” per abordar els reptes, riscos i oportunitats d’una eina que, des de fa uns mesos, està en boca de tothom.
Amb el 2022 a punt d’acabar, tornen els rànquings i llistes del més destacat de l’any. I, com ja comença a ser tradició, a ESCIUPFNews també us portem una selecció dels articles més destacats.
Leave a message