D'esquerra a dreta, els alumnes del GNMI que van participar al taller per als alumnes de Jesuïtes Casp: Yorgina Malón, Chuangyi Wu, Paula Cabeza i Inés Cedó. / Foto: ESCI-UPF (Martí Nogués)
Un grup d’estudiants de primer de Batxillerat de l’escola Jesuïtes Casp de Barcelona van participar en un taller dissenyat pels alumnes del GNMI per acostar-los la realitat dels negocis i el màrqueting internacionals.
El passat 10 de juny vam tenir l’oportunitat de rebre als estudiants de 1r de Batxillerat de l’escola Jesuïtes Casp de Barcelona a ESCI-UPF, on els alumnes d’Economia de l’empresa van gaudir d’un taller impartit per quatre alumnes del Grau en Negocis i Màrqueting Internacionals: Inés Cedó i jo mateixa, de 4t curs, Yorgina Malón, de 2n curs, i Chuangyi Wu, de 1r curs.
L’objectiu d’aquest taller era el d’apropar-los, de forma pràctica i dinàmica, alguns dels continguts que s’estudien a ESCI-UPF perquè es fessin una idea del que es poden trobar si estudien una carrera com la de Negocis i Màrqueting Internacionals.
Juntament amb la meva companya Inés Cedó, el coordinador de 1r curs i professor d’ESCI-UPF Joan Pere Plaza, i el departament de Comunicació de la universitat, vam dissenyar un cas pràctic que simulava l’exportació d’un producte a un mercat internacional.
Els alumnes van encarar el repte de preparar una hipotètica exportació de la crema solar facial de l’empresa catalana Mesoestetic als mercats de Brasil, Singapur, EUA i Suïssa. Els estudiants van treballar en equip, en representació de cada país, i els vam demanar que analitzessin i investiguessin sobre el producte, el país, la competència i que pensessin una estratègia per implementar les 4Ps del marketing mix. D’aquesta manera, els estudiants, van poder assumir els diferents rols empresarials i prendre decisions estratègiques en el procés d’expansió.
Els alumnes es van mostrar molt participatius durant tota la sessió, i van demostrar unes grans capacitats per ser uns futurs líders en l’àmbit dels negocis i el màrqueting.
Volem agrair a ESCI-UPF haver-nos deixat formar part d’una iniciativa d’aquest tipus, que permet apropar la realitat de la universitat als joves i despertar vocacions en un moment clau pel seu futur, on els dubtes afloren més que mai. Per últim, també voldríem agrair a Mesoestetic la seva predisposició a col·laborar en aquest projecte i per permetre’ns treballar a partir d’un cas real, un aspecte que creiem que va aportar un alt valor afegit a l’activitat.
A finals del mes d’abril, a Madrid, els alumnes del GNMI Paula Cabeza, Jan Fernández, Josep Fructuoso, Asier Lechuga i Mar Puyol van proclamar-se guanyadors de la novena edició del Talent Match, una competició interuniversitària impulsada pel Grupo Hotusa.
La 3a edició de NetWork ESCI-UPF, celebrada el passat dijous 29 de maig, ha estat tot un èxit i ja es pot dir que ha batut rècords! L’edició d’enguany ha estat l’edició amb més participació, amb més de 150 alumnes assistents que van omplir el hall i la primera planta de la universitat buscant oportunitats per al seu futur professional.
Marc Carbó, alumni del GNMI i Managing Director de Ventós USA Inc als Estats Units, ens explica com ha acabat treballant a l’altra banda de l’Atlàntic i, fent un repàs a la seva trajectòria professional, li demanem que ens comparteixi quins consells donaria als estudiants d’ESCI-UPF.
Leave a message