BDBI, graduats per partida triple
29/07/2022
Les restriccions derivades de la COVID-19 i la voluntat de celebrar l’acte de graduació del Grau en Bioinformàtica amb la màxima seguretat possible van impedir-ne la celebració fins a aquest juliol.
L’alumna de 3r de BDBI, Marta Ibáñez, ens explica la seva experiència a Cambridge i el tema del seu TFG: un estudi amb el que, mitjançant eines bioinformàtiques, podrà detectar i preveure determinades complicacions en l’embaràs.
Després d’intercanviar molts e-mails, fer una entrevista i esperar molts dies, finalment vaig rebre una resposta afirmativa de la Dra. Amanda Sferruzzi-Perri, la PI (Principal Investigator) d’un laboratori al PDN (Department of Physiology, Development and Neuroscience) de la Universitat de Cambridge. Aquest laboratori estudia l’etiologia de l’embaràs, és a dir: investiga l’embaràs, concretament la placenta, i les seves possibles complicacions com per exemple la preeclàmpsia o la restricció de creixement del fetus. Faria les pràctiques i el meu TFG al seu laboratori!
L’objectiu del meu TFG és definir el secretoma de la placenta. Bàsicament, el treball consisteix a recollir cèl·lules de placenta en ratolins i fer espectrometria de masses. Amb l’ajuda de programació i algunes bases de dades públiques, podré definir les proteïnes que s’expressen a la placenta i, al mateix temps, comparar-ho amb altres dades públiques de complicacions en l’embaràs per poder detectar possibles proteïnes afectades en complicacions com la diabetis gestacional o la restricció de creixement intrauterí.
Tot i que he hagut de tornar a casa per la pandèmia de coronavirus, recordo Cambridge amb molta estima. Depenent del dia, m’aixecava a les 5:30 per anar a rem amb un dels equips del Murray Edwards College. Ni neu ni pluja ens parava, tres dies per setmana estàvem a les 6:45 al riu per començar a entrenar. Els altres dies em llevava més tard i agafava la bicicleta per anar al laboratori on m’esperava algun experiment o feina d’ordinador amb alguna reunió entremig i alguns seminaris de biologia reproductiva. També vaig estar ajudant en l’organització de la Science Week Festival, on vam poder anar a una escola de primària a ensenyar als nens com extreure ADN d’una maduixa.
He après molt sobre biologia reproductiva i de desenvolupament, i em sento molt afortunada d’haver estat en un laboratori amb aquesta dedicació a estudiar la placenta i poder entendre millor l’embaràs i les complicacions que pot comportar. Tot i que a vegades també fèiem algun descans amb les Tea and cake party a la cafeteria i els dinars dels divendres amb la meva companya d’escriptori.
Els caps de setmana es convertien en bons moments amb els meus amics i companys de BDBI, la Paula i el Ferriol. Anàvem a visitar els diferents colleges, a “bops” (festes que fan els estudiants de la universitat) o a prendre un gelat. També vaig poder anar a les “bumps”, que és una competició de rem al riu Cam que dura una setmana i on els diferents equips dels colleges competeixen. I algun cap de setmana vaig visitar Londres, una ciutat que m’agrada molt i on sempre hi descobreixo alguna cosa nova.
Tot i la situació donada per la COVID-19, ha estat una experiència molt bona, tant personal com en els estudis, i molt recomanable. Ara mateix, estic treballant a distància, seguint amb el meu Treball de Fi de Grau i col·laborant amb altres projectes del laboratori, esperant poder tornar-hi algun dia.
29/07/2022
Les restriccions derivades de la COVID-19 i la voluntat de celebrar l’acte de graduació del Grau en Bioinformàtica amb la màxima seguretat possible van impedir-ne la celebració fins a aquest juliol.
05/07/2022
El 4 de juliol ESCI-UPF va fer el lliurament dels premis als millors treballs de recerca del Batxillerat del curs 2021-2022.
21/06/2022
Thanks to an exchange program, David Dangond, an American student from Boston, has followed some Bachelor’s Degree in Bioinformatics subjects early this year. After his experience in Barcelona, he writes about why he applied for the program, the courses he picked, and how was living abroad for the first time.
Leave a message