First Year of COIL Strengthens International Analytics Skills and Builds New Competences
11/12/2025
The first Collaborative Online International Learning (COIL) initiative between ESCI-UPF and ESB Reutlingen wrapped up this December.
La plataforma digital d’ACCIÓ permet rastrejar més de 800 fonts d’informació de tipus estadístic, operatiu i d’exploració de mercats des d’una única interfície. D’aquesta manera el Catalonia Trade Portal facilita la feina de tots aquells que treballen en temes de comerç exterior, ja siguin empreses o particulars.
El Catalonia Trade Portal és una plataforma digital d’ACCIÓ que es va llançar el 2018 i que rastreja més de 800 fonts d’informació a nivell internacional i utilitza més de 30 tipus de recursos. El servei és gratuït (només hi ha un 5% dels continguts que està restringit als comptes premium) i està pensat sobretot per a empreses, tot i que també es pot fer servir a nivell individual.
Claudia Danesi, coordinadora gerent de les Oficines Tècniques i Contractació Pública Internacional d’ACCIÓ, va explicar que l’eina permet buscar la informació a partir de tres tipus de cerques: per HS Code fins a sis dígits, per productes i a través del quick access. El sistema prioritza el llistat de països per volum d’importació o exportació i, dins de cada país, es despleguen una gran quantitat d’indicadors. Aquests permeten veure informació de tipus estadístic, operatiu i d’exploració de mercats. També s’hi poden consultar les fitxes país.
A més, per donar suport a les empreses, Danesi va recalcar que allà on no arriba el Catalonia Trade Portal, hi arriba el Catalonia Trade Desk d’ACCIÓ. Des d’aquí donen resposta a consultes específiques relacionades amb temes d’operativa amb un termini màxim de 48h.
Claudia Danesi va remarcar que el Catalonia Trade Portal “és una eina molt recomanable per a tothom que treballi en temes de comerç exterior”, també per a perfils com el dels estudiants del GNMI. A través d’una única plataforma, els alumnes tenen accés a una gran quantitat d’informació que els pot ajudar a desenvolupar un estudi de mercat o un pla de promoció internacional, per exemple. “En aquest sentit, és una eina molt útil”, va subratllar la directiva d’ACCIÓ.
Com va reconèixer Danesi, “la plataforma és molt fàcil i intuïtiva, però va molt bé que te l’expliquin”. Per això, el proper dimecres dia 12 a les 12h l’alumni Alba Lara explicarà als estudiants tots els avantatges del Catalonia Trade Portal i de quina manera en poden treure el màxim partit. Per assistir a la presentació, només cal que us registreu al següent formulari.
11/12/2025
The first Collaborative Online International Learning (COIL) initiative between ESCI-UPF and ESB Reutlingen wrapped up this December.
26/11/2025
Eloi Salido és alumne de 3r del GNMI i actualment està d'intercanvi a la Nankai University, a Tianjin (Xina). A partir de la seva experiència, desmunta alguns dels tòpics sobre el gegant asiàtic i explica com es viu el dia a dia en un país ple de contrastos en què conviuen elements mil·lenaris i la modernitat més extrema.
25/11/2025
La setmana passada, els alumnes de 3r del GNMI van poder conèixer de prop la realitat empresarial de la Catalunya Central en una visita a Manresa organitzada pel Consell General de Cambres de Catalunya i el Career Service d’ESCI-UPF.
Arnau Hellín Picó
Ganes d'aprendre més i més.