L'artista Eduard Arbós signant els exemplars de l'obra per als alumnes del GNMI / Foto: arxiu ESCI-UPF
Una obra d’Eduard Arbós, artista de reconegut prestigi, és l'encarregada d'il·lustrar la graduació de 2018 i d'arrencar la commemoració del 25è aniversari de la universitat.
El 2014, l’any del 20è aniversari, ESCI-UPF va començar la tradició d’obsequiar els recent graduats amb la reproducció signada i numerada d’una obra d’art d’un artista plàstic. La primera a col·laborar en aquesta iniciativa va ser Regina Giménez, pintora de reconegut prestigi. La van seguir Júlia Solans, Laszlito Kovacs, Rafel G. Riera i, l’any passat, celebrant el 25è aniversari, Eduard Arbós.
La peça d’Eduard Arbós, titulada L’espai 25è, va donar el tret de sortida a les propostes que es duran a terme per celebrar el quart de segle de la universitat. La làmina està inspirada en un espai representatiu d’ESCI-UPF: l’escala de l’edifici. L’escala d’ESCI-UPF és una estructura que dóna personalitat i caràcter a l’espai, la columna vertebral de l’edifici. Com recorda Arbós, “l’espai arquitectònic mai és neutre” i les seves característiques defineixen la manera amb la qual ens hi relacionem i el fem nostre. L’artista va voler jugar amb la contradicció de presentar la buidor i la solitud d’un espai que habitualment es caracteritza per estar molt concorregut. L’escala és punt de trobada per a tots els que fem vida a l’edifici i ens connecta al món a través dels grans finestrals que s’obren cap a l’exterior.
Xavier Cuadras, director d’ESCI-UPF, a la carta adreçada als graduats que acompanyava l’obra d’art, feia un símil entre la funció de la universitat i la nostra escala: un lloc de pas, de trobada, on compartir coneixement. Un lloc que condueix els alumnes cap al món globalitzat, una nova etapa per a tots aquells que seran peça clau a l’hora de definir la societat del futur.
El pasado 6 de julio se celebró el acto de entrega de títulos de máster en la sala de actos de ESCI-UPF. Este año, la celebración fue múltiple ya que la pandemia había obligado a posponer el acto hasta este verano.
Dimarts a la tarda es va constituir el Consell Assessor d’alumni, un òrgan que pretén posar en valor l’experiència i el coneixement dels antics alumnes que han passat per les aules d’ESCI-UPF.
Jordi Puig, cap de relacions internacionals d’ESCI-UPF, explica com ha estat la primera edició del programa IBP en què hi han participat estudiants de la institució nord-americana Boston College.
Leave a message