Quina globalització?
31/01/2023
El professor d’Economia i globalització del GNMI, Joan Ribas, repassa alguns dels temes candents d’aquest hivern a nivell econòmic. En l’últim article de la sèrie, aborda el debat sobre el futur de la globalització.
En un article publicat al diari ARA, el director d’ESCI-UPF Albert Carreras parla sobre la presentació dels Pressupostos Generals de l’Estat per al 2021 i afirma que, segons el que s’extreu de les declaracions del president i el vicepresident segon del govern, cal valorar-los positivament.
A la roda de premsa de Sánchez i Iglesias, es va poder veure la línia d’actuació que es pretén assolir amb els nous pressupostos: posar fi a l’austeritat i crear polítiques que compensin els ingressos perduts per culpa de la pandèmia. Tot i que encara no se’n coneixen tots els detalls i malgrat que en el camí cap a la seva aprovació sorgiran discrepàncies entre els partits, Carreras considera que el plantejament d’aquests pressupostos és el correcte: gastar més.
Ara bé, els dubtes sorgeixen quan s’especula sobre com es durà a terme l’administració de la despesa d’aquests pressupostos. Com diu el director d’ESCI-UPF, “preocupa que hi hagi capacitat de gastar bé”. Fins ara, assenyala, ni el govern central ni la Seguretat Social han demostrat una bona capacitat de gestió en la despesa extraordinària provocada per la COVID-19 i posa com a exemples el retard en el pagament dels ERTO, les ajudes indirectes que no arriben o la lentitud amb què s’està implementant l’ingrés mínim vital.
Per tot això, Carreras considera que “les bones intencions dels pressupostos poden morir per incapacitat de gestió” i sentencia que tot i que s’arribin a aprovar amb les mesures anunciades, “l’execució pressupostària serà el problema i la frustració”.
31/01/2023
El professor d’Economia i globalització del GNMI, Joan Ribas, repassa alguns dels temes candents d’aquest hivern a nivell econòmic. En l’últim article de la sèrie, aborda el debat sobre el futur de la globalització.
17/01/2023
El professor d’Economia i globalització del GNMI, Joan Ribas, repassa alguns dels temes candents d’aquest hivern a nivell econòmic. En una sèrie de tres articles abordarà diverses qüestions que marquen i marcaran l’agenda econòmica dels països occidentals. La primera d’elles, la inflació.
Leave a message